به نام خداوند بخشنده مهربان

باسلام خدمت شما دوستان و محققین عزیز

اینبار قصد داریم در مورد مطالبی که به نقل از شیخ علی اکبر تهرانی در سایت ایشان هست، صحبت کنیم.

اخیرا سایت ایشان مطالبی پیرامون نورهدایت رادر 3  شماره و به صورت pdf قرار داده اند که به قول خود آنها

کلمات قصار جناب شیخ است.

ما تمامی این متون را مورد مطالعه قراردادیم و نکات ابهام و گاها غلط آن را برای شما می آوریم تا خودتان با چشم بصیرت به داوری بپردازید. زیر هر شماره هم، ما نقد خود را می آوریم اما تصمیم و قضاوت نهایی با شماست.

شاید با خواندن این مطالب شما بگویید که بخش اعظم حرف های ایشان درست است و از مفاهیم قرآنی و حدیثی است،

پس چرا به گفتار و کلام ایشان ایراد میگیرید؟!!!

ما هم در جواب به شما خواهیم گفت که بله، درست می فرمایید. هیچ کس نگفته که حرف های ایشان کاملا غلط و خرافی است، اصلا شیوه اکثر آدم های مدعی همین است، حرف های خوب می زنند ، حرف قرآن و سنت می زنند، اما در لا به لای حرف های خوب، حرف های غلط و انحرافی را هم وارد می کنند  که نمونه های بسیاری از این دست داشتیم از جمله:

محمد علی طاهری (رئیس عرفان حلقه) ، کاظمینی بروجردی (آلت دست آمریکا ) ، و...

در این پست به بررسی فایل شماره 1 نور هدایت می پردازیم که شما می توانید فایل اصلی را با سرچی ساده و کوتاه در اینترنت به دست آورید.

ما به تک تک حرفهای ایشان نقد نداریم، بعضی حرف های ایشان کاملا درست است، روی سخن ما با حرف هایی هست که سر سوزن ، مایه دینی ندارند و بعضا کاملا غلط و انحرافی هستند.

با تشکر

 

فایل نور هدایت (1)

شماره 32: شیخ علی اکبر تهرانی : تمام علائم ظهور رخ داده، فقط خود ظهور مانده. و....

نقد :

باید به جناب شیخ گفت که علائم ظهور به دو دسته حتمی و غیر حتمی تقسیم می شوند که بسیاری از علائم غیر حتمی رخ داده اما از 5 نشانه حتمی ظهور، هیچ کدام رخ نداده ( نشانه های حتمی عبارتند از خروج سفیانی، یمانی، صبحه آسمانی، خسف بیداء ، شهادت نفس زکیه)

باید از جناب شیخ پرسید شما بر چه اساسی این ادعا را مطرح کردی که تمام علائم ظهور رخ داده؟؟؟؟؟؟؟؟

 

شماره 60 : شیخ علی اکبر تهرانی : بعد از مرگ، زکات و خرج دادن در راه خدا و امام حسین (ع) ما را نجات می دهد.

نقد:

باید در نقد این حرف شیخ گفت که پس نماز کو؟؟ نماز باعث نجات نیست؟؟؟ مگر نص صریح قرآن در سوره مدثر نفرموده است که بی نماز ، جایگاهش جهنم است؟؟؟ مگر روایات نداریم که اولین چیزی که در فردای قیامت از انسان سوال می شود ، نماز است و اگر قبول نشود هیچ عملی هم از انسان قبول نمی شود؟؟

پس چرا شما هیچ اسمی از نماز به عنوان نجات بخش نیاوردید؟؟؟ مگر نه این است که خود امام حسین (ع) در ظهر عاشورا، نماز را ترک نکردند و آن را مقدم بر جنگ نشمردند؟؟؟

مگر نه این است که آقا امام صادق (ع) در آخرین جمله خود قبل از شهادت فرمودند که فردای قیامت شفاعت ما به کسی که نماز خود را سبک بشمار نمی رسد؟؟؟

حال باید از جناب شیخ اکبر تهرانی سوال کرد که آیا نماز راه نجات نیست؟؟

التبه نماز خشک و خالی منظورمان نیست، منظور ما نمازی هست که همراه با عمل باشد.

 

شماره 135: شیخ علی اکبر تهرانی: کسانی را می بینم که به ظاهر خود می رسند و... ولی من آن ها را متعفن می بینم چون باطن خود را تمیز نکرده اند.

نقد:

جناب شیخ اکبر تهرانی، بر چه اساس و شاهدی ادعا می کنید که چشم برزخی دارید؟؟؟ با چه دلیلی ادعا می کنید که می توانید باطن افراد را هم ببینید. ؟؟/ آیا این ادعا دروغ است یا راست؟ اگر دروغ است که چرا اخلاق درس می دهید و اگر راست است چطور چنین ادعایی را دارید که چشم برزخی دارید؟؟ اگر دارید، نگاهی هم به باطن خود کرده اید؟؟؟

 

شماره 176: شیخ علی اکبرتهرانی : ..... من ترسیدن از خدا را خیلی بد می دانم ...

نقد:

در جواب شیخ علی اکبر  تهرانی باید گفت که پس این همه آیه و روایت در مورد دعوت به ترس از خدا پس چیست؟

بله ، ما هم می دانیم که انجام عبادت از سر ترس ، عمل مطلوب نیست، اما خود ترس از خدا، بسیار سفارش شده است.

ترس از خداست که موجب گناه نکردن می شود، ترس از خداست که انسان را خضوع و خشوع و گریه می اندازد و چه بسیار از بزرگان ما ، حتی خود معصومین (ع) که در نماز خود از خوف خدا گریه می کردند و چه سوزها و گدازها که در مناجات و ادعیه خود نداشتند...

 

شماره 273: شیخ علی اکبر تهرانی : در اسلام ، سفره های ابوالفضل (ع) و حضرت رقیه (س) و... وجود ندارد. خانمهایی که با طلا و بزک کردن به این سفره ها می روند، تمام گناهشان پای صاحب سفره است.

نقد:

آقای شیخ علی اکبرتهرانی، مگر سفره کردن و به این نیت مجلس روضه برپا کردن و مرثیه اهل بیت گفتن چه اشکالی دارد که شما آن را بد می دانی؟؟؟

جناب شیخ اکبر تهرانی، آیا اگر خانمی بزک کرده به مجلس شما هم بیاید، گناهش پای شماست؟؟؟

این چه استدلال غلطیست که می کنید؟؟ یک فردی قصد دارد مجلس ذکر اهل بیت برگزار نماید، حالا اگر کسی آمده خلافی کرده باید به پای صاحب مجلس نوشت؟؟؟

پس اگر این گونه است باید تمام مدارس و دانشگاه ها را تعطیل کرد. چون بی حجاب  ها به آن جا می روند و گناهش پای مدیر مدرسه و دانشگاه است!!!

این پست ، نقدی بود بر مطالب نوشته شده در فایل نورهدایت (1) که گلچینی از صحبت های شیخ اکبر تهرانی بوده است که عزیزان می توانند اصل این فایل را در اینترنت جستجو کنند و بگیرند.

البته ناگفته نماند این مشتی بود نمونه خروار.

یاعلی مدد